Een strategisch kader voor jouw uitdagingen
Aan nieuwe uitdagingen vast geen gebrek voor je organisatie. Van digitale technologieën implementeren tot nieuwe diensten lanceren, of omgaan met logistieke shifts, wijzigende wetgeving of maatschappelijke trends.
De vraag is: hoe begin je eraan? En wat is de meest effectieve strategie?
Een enterprise strategy is een doordacht plan dat je onderneming helpt om uitdagingen te overwinnen en nieuwe ambities te bereiken.
Het dient als een roadmap voor de toekomst, met duidelijke doelen en mijlpalen.
Een heldere bedrijfsstrategie laat je toe om:
Keuzes te maken die bijdragen aan je langetermijndoelstellingen
Medewerkers beter te betrekken bij je verhaal en hen te motiveren
Sneller in te spelen op evoluties in de markt en samenleving
Je middelen efficiënter in te zetten voor een maximale impact
Een holistische kijk op enterprise strategy
Samen smeden we een bedrijfsstrategie die je huidige uitdagingen tackelt, je organisatie veerkrachtiger maakt en ze klaarstoomt voor de toekomst.
Een stormvaste strategie bouw je op een dijk van een analyse.
Om een goed beeld te krijgen, belichten we je organisatie vanuit drie hoeken:
Foundation
De kern van je organisatie: haar identiteit, missie, visie en waarden.Inside-out
Het business model en haar sterke en zwakke punten.Outside-in
De markt en de omgeving, noden van klanten en opkomende trends.
Bewezen framework, uitvoerbare strategie
Je strategie vormgeven doen we aan de hand van ons strategy canvas, dat de methodieken om te komen tot de 5 cruciale bouwstenen van de bedrijfsstrategie verenigt.
Zonder samenhang geen volledig beeld. Door deze bouwstenen te definiëren en te verbinden, bouwen we stap voor stap aan een uitvoerbare strategie.
Vijf bouwstenen
-
01.
Missie formuleren
Wat is de bestaansreden van je organisatie?
Wij faciliteren je denkproces, helpen je verhaal te ordenen en de juiste keuzes te maken. Het resultaat is een inspirerende missie die iedereen begrijpt. -
02.
Visie benoemen
Hoe wil jouw organisatie de wereld veranderen?
Jij weet als de beste waar ze voor wil staan. Door jouw visie te challengen, helpen we je los te komen van de huidige context. -
03.
Strategie bepalen
Hoe ga je de visie van je onderneming in de praktijk realiseren?
Wat zijn je strategische doelstellingen op de korte en lange termijn?
En hoe zorg je ervoor dat doelen tastbaar, meetbaar en realiseerbaar zijn? -
04.
Architectuur & Portfoliomanagement
Wat is de impact van de strategie op de bedrijfsarchitectuur?
En hoe garandeer je de haalbaarheid van al deze nieuwe initiatieven, terwijl je ook rekening houdt met het bestaande portfolio van actuele projecten? -
05.
Storytelling
Een verhaal hebben is één ding. Even belangrijk is om er voor te zorgen dat iedereen het begrijpt. Aan de hand van een helder communicatieplan trekken we medewerkers en partners mee in bad.
Een aanpak op maat van jouw uitdagingen en noden
Twee identieke organisaties zijn we nog niet tegengekomen. Verwacht daarom geen standaardaanpak, wel een team toegewijd aan jouw succes. Bewezen modellen combineren we met maatwerk in werkwijze, aanpak en experts, precies afgestemd op jouw concrete uitdagingen en noden.
Het resultaat is een bedrijfsstrategie die:
Helder, realistisch en praktisch uitvoerbaar is
Aansluit bij je visie, waarden en cultuur
Gedragen is door medewerkers en stakeholders
Vertrouwen geeft bij belangrijke beslissingen
Je organisatie een voorsprong geeft in de markt
Staat je bedrijfsstrategie op poten? Dan staan we je ook bij in de effectieve implementatie, doorvertaling en het meten van de resultaten van de strategie.
Klinkt goed?
Waarom wij?
-
Opmerkelijk persoonlijk
We bouwen een persoonlijke band op met jou en je team. Je gaat aan de slag met één of meerdere consultants, toegewijd aan jouw succes. Aan ons heb je een klankbord en een partner op elk niveau. Voor, tijdens en na het traject.
-
Passie voor progressie
Je herkent ons aan het plezier dat we hebben in ons werk. We houden ervan om onze aanpak over te brengen op anderen. Om structuur te scheppen in historische chaos. Om impact te hebben, zonder zelf op de tribune te staan.
-
Open en to-the-point
We benoemen de olifant in de kamer. Altijd klant- en oplossingsgericht maar ook trouw aan onze principes. Alleen zo vervullen we onze rol als “trusted advisor”.